Przejdź do głównej zawartości

Zbliżenia, czyli (nowe) media


W tym tygodniu gościłem w programie Małgorzaty Pawlak – „Zbliżenia”, gdzie na antenie „Radia Radom” mówiłem o książkach moich przyjaciół m.in. Piotra Kaczorowskiego, Leszka Żulińskiego, Moniki Magdy Krajewskiej oraz Magdaleny Kapuścińskiej, a także o mojej antologii „Tygiel”, planowanych „Fraktalach” i wydanym już tomiku „Kontenans”.

Pamiętam mój pierwszy kontakt z radiem. Był rok 1996. Było to „Radio Ave”. Trafiłem tam, dzięki mojej wspaniałej katechetce ze szkoły podstawowej – pani Renacie Strzelec. Od roku 1997 do 1999 roku cyklicznie odwiedzałem tę rozgłośnię, dzięki programom pani Beaty Figarskiej, zatytułowanym: „Kącik talentów” i „Świat dziecka”, gdzie prezentowałem swoje wiersze i bajki, a nawet krótkie słuchowiska o tematyce religijnej. Później rozgłośnia przekształciła się w „Radio Plus”. Odwiedzam ją chętnie do dzisiaj, goszcząc głównie w programach kulturalnych pani Elżbiety Warchoł. Pamiętam też rozmowę o moich wierszach z nieżyjącym już dziennikarzem panem Wojciechem Ozimkiem na antenie „Radia Rekord”. To był rok 2000. Kilkakrotnie odwiedziłem też „Radio VOX”, chętnie przyjmując zaproszenie redaktorów: Anny Dreli i Wojtka Szymańskiego.

Jeśli chodzi o prasę, w latach 2002 – 2006, byłem stałym felietonistą radomskiej „Gazety Akademickiej”. Potem w 2007 roku przeniosłem się na łamy „Rycerza Młodych”, z którym współpracuję do dziś, prowadząc swoją stałą rubrykę literacką. Nie jestem tu oczywiście w stanie wymienić wszystkich pism, z którymi miałem przez te lata okazję współpracować. Wspomnę tylko: „Naszą Rotę”, „Bluszcz”, „Angorę”, „Miesięcznik Prowincjonalny” czy „Resursę”. Ostatnio też mój wspomnieniowy artykuł o poloniście z liceum ukazał się w „Gazecie Wyborczej”. 



fot. Małgorzata Pawlak,
źródło: "Radio Radom". 



Najwięcej chyba wywiadów telewizyjnych udzieliłem w okresie liceum, głównie dla regionalnej TV DAMI. Pamiętam, że pracowali w niej wówczas m.in. pan Piotr Szprendałowicz i pan Rafał Dziewięcki. Miło też wspominam rozmowę z Krzysztofem Czabanem w programie „Wyszukani” na antenie TV ZEBRRA, „Rozmowę kwalifikacyjną” z Roksaną Chalabry dla portalu „Co za dzień” czy „Pełną literatkę” z Magdaleną Sułek na antenie wspomnianego na początku tego wpisu „Radia Radom”.

Nie jestem w stanie wymienić tu oczywiście wszystkich mediów i dziennikarzy, z którymi dane mi było współpracować. Dość często swego czasu gościłem na portalach: „radomnews.pl”, „coolturalnyradom” czy na łamach „Echa dnia”, dzięki pani Basi Koś, od lat piszącej o naszej regionalnej kulturze. Od dwóch lat związany jestem z portalem „Kozirynek.pl” i bardzo sobie tę współpracę cenię. W środy i niedziele ukazują się moje wiersze, a we wtorki językowe felietony, pod tytułem „Szarzyzna, czyli Szary i polszczyzna”.

Na koniec wspomnę, że od 2008 roku prowadzę swoją stronę internetową „Szary człowiek”, a od 2012 roku literacki blog „Szarówki”, który ma już ponad sześćset wpisów (ten post jest sześćset trzydziesty szósty) i ponad siedemdziesiąt tysięcy wejść. Wtajemniczeni, od kilku lat, mogą również znaleźć mój oficjalny profil na „Facebooku”. Ma on charakter prywatny i głównie promujący moją działalność literacko – edukacyjną. Moderuję tu dwie zamknięte grupy poetyckie: „Tygiel” i „Erato”, którymi opiekuję się od kilku lat i współadministruję stronę szkoły, w której na co dzień pracuję. Ale w „Twittery”, „Instagramy” i „Snapchaty” się nie bawię. Nie mam już na to czasu. Nowe media i tak bardzo mnie pochłaniają, na co czasami narzeka moja żona. Rzeczywiście trzeba czasem pożyć realnie - nie tylko wirtualnie. I tą puentą kończę. Wylogowuję się na dziś.

Popularne posty z tego bloga

29. RKL - znamy werdykt

Miło nam poinformować, że znamy już werdykt 29. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Na zdjęciu z Izabelą M. Krasińską. Fot. Adam Dziedzic   Oto laureaci w kategorii szkół podstawowych:   1 miejsce Natalia Kowalczyk , PSP nr 28 w Radomiu – “Być może”. 2 miejsce Martyna Napiórkowska , PSP nr 25 w Radomiu – “Pierścień obietnic”. 3 miejsce Klaudia Wesołowska , PSP nr 26 w Radomiu – “Uschnięte jezioro”. Wyróżnienie: Martyna Fituch , PSP nr 25 w Radomiu, “O psie, który wrócił do domu”.   Oto laureaci w kategorii szkoły ponadpodstawowe:   1 miejsce Anna Janusz , Plastyk, “Bezpański”. 2 miejsce Wiktoria Bujanowicz , Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta, “Bez tytułu”. 3 miejsce Zofia Spyra , Plastyk, “Berlin”. Wyróżnienie: Maksymilian Papiewski , KLO,   “Róż Elafonisii”.   Na konkurs wpłynęło 14 prac prozatorskich. Oceniała je pisarka Izabela M. Krasińska. Wręczenie nagród odbędzie się 29 listopada o godzinie 17.30

30. RKL rozstrzygnięty

  Z radością podajemy nazwiska laureatów 30. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Kategoria dorośli: I Nagroda Halina Markowska Budniak II Nagr oda Stanisław Wicher III Nagroda Jelena Jasek Wyróżnienia: Magdalena Krzesicka Janina Malicka Eliza Mikulska Kategoria dzieci i młodzież:   I Nagroda Antoinette Malczewski Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu II Nagroda Wiktor Skrzypczak VI LO w Radomiu III Nagroda Magdalena Ośka PSP 26 w Radomiu Wyróżnienie: Franciszek Karkosa PSP 34 w Radomiu Adam Matysiak VI LO w Radomiu Liliana Suwała Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu   Prace oceniało Jury w składzie:   Iwona Bitner - poetka Grupy Poetyckiej "Erato" z Kozienickiego Domu Kultury im. Bogusława Klimczuka; Ewelina Duchnik - poetka Grupy Literackiej "Tygiel" z "Centrum Arka" w Radomiu; Adrian Szary - poeta, opiekun Grup: "Tygiel" i "Erato", sekretarz.   Gratulujemy laureatom i opiekunom. Dziękujemy wszystkim uc

30. Regionalny Konkurs Literacki

Zapraszamy do udziału w 30. Regionalnym Konkursie Literackim , organizowanym przez Stowarzyszenie Centrum Młodzieży – „Arka” w Radomiu , przy współpracy z VI Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kochanowskiego w Radomiu , Zespołem Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu, XII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Sportowymi w Radomiu oraz Wydziałem Filologiczno - Pedagogicznym Uniwersytetu Technologiczno - Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.   Przedmiotem konkursu będzie jeden autorski wiersz o tematyce dowolnej. Konkurs kierowany jest do osób z Radomia i okolic. Prace nadsyłać należy do koordynatora konkursu na adres: aszary@kochanowski.radom.pl do dnia 4.06.23r. W zgłoszeniu powinno się pojawić imię i nazwisko autora wiersza oraz kategoria wiekowa i w wypadku uczniów nazwa szkoły. Rozwiązanie konkursu przewidziane jest na 14.06 . 23r. w Centrum "Arka", przy ul. Kelles – Krauza 19, w rama