Przejdź do głównej zawartości

KolejNo(ść)

Urodziłem się w 1983 roku. Pierwszy wiersz napisałem w 1993 roku. Po raz pierwszy publicznie czytałem swoje wiersze w radomskim radiu w 1997 roku. Pierwszy wiersz opublikowałem w 1998 roku. Pierwszą książkę w 2007 roku. Pierwszą antologię w 2008 roku. Od 2007 zacząłem prowadzić warsztaty literackie. Od 2008 roku przeniosłem je do Stowarzyszenia Centrum Młodzieży “Arka” w Radomiu. Z Kozienickim Domem Kultury współpracuję od 2017 roku. Od 2018 opiekuję się Grupą Poetycką “Erato”. Od 2007 roku pracuję jako nauczyciel szkolny i akademicki. Od tego roku znam też moją żonę Madzię. W 2008 roku wzięliśmy ślub.


W tym roku kończę 40 lat. Mija 25 lat od początku mojej działalności literackiej. 15 lat po ślubie. Ponad 15 lat pracy zawodowej, 15 lat warsztatów literackich w “Arce”. 5 lat współpracy z Grupą “Erato”. Od 15 lat współpracuję również z “Rycerzem Młodych”, od 4 lat z “Kozimrynkiem.online” i od 2 lat z telewizją “ObiektywnieTV” i “Radiem Plus Radom”. Rok jubileuszowy. 

 

Z tej okazji ukazała się moja dwudziesta autorska książka “XL. Wiersze wyprasowane”, którą promował będę 28 kwietnia w “Resursie Obywatelskiej”. Więcej szczegółów wkrótce. W ciągu tych lat działalności zredagowałem też piętnaście antologii i nagrałem sześć audiobooków. Razem ponad 40 wydawnictw. Współredagowałem też kilka innych publikacji. I w wielu książkach maczałem swoje paluchy. Pełna bibliografia tutaj.


A oto kolejność ważnych dla mnie wydawnictw:

Wianek z myśli (2007), “Puzzle pamięci” (2008), “Szarówki” (2009),”Nowa Teoria Literatury Użytkowej” (2009), “Na szarym początku...” (2010/2011), “Pierwodruki i przedruki” (2010), CV (2011), Abecedarium (2012), “Asocjacje” (2012), Sylwa (2013), Heureza (2013), “Panopticum” (2013/2014), “Onoma” (2015), “Świat to bajka” (2015), “Bal” (2015), “Horoskopy” (2015), “Prosta piosenka o Nadziei” (2016), “Majka i zagubiony Antek” (2016), “Majka, Franek ekolog i Krzyś podróżnik” (2017), ”Maski” (2017), “Dekontaminacja” (2017), “Szary” (2017), “Majka, rozśpiewana Cecylka i pracowita Basia” (2018), “Kolorowy” (2018), ”Oko” (2018), “Lustro” (2018), “Kontenans” (2019), “Erato” (2019), “Tygiel” (2019), “Fraktale” (2020), “Blogo” (2021), “*13” (2021), “Szary człowiek” (2021), “Moja genologia” (2021), “Do Muzyk(i)” (2022), “Szarynki” (2022), “Ars scribendi” (2022), “Kwadrans” (2023), “XL. Wiersze wyprasowane” (2023), “Erato. Era to nowa” (2023) - współpraca, “15:25” (2023). 

 


 


Pogrubiłem tytuły książek poetyckich. Choć poza wierszami pisałem też bajki, opowiadania, powieści, monodram, teksty piosenek i artykuły.


A oto wiersze, które najprawdopodobniej przeczytam 28 kwietnia w “Resursie”:


1. Wiersze pierwsze - “Iwonicz”

Wianek z myśli”:

2. PSP 26 - “Bez odpowiedzi”

3. II LO - “Dziennik alpinisty”

4. UMCS - “Prośba”

5. “CV” - “Czerwone tulipany”

6.“Abecedarium” - “Janek”

7. “Sylwa” - “Ulica”

8. “Heureza” - “Heureza”

9. “Horoskopy” - “Różewicz”

10. “Dekontaminacja” - “Drzewo”

11. “Kontenans” - “Kontenans”

12. “Szarak” - “Teatralna”

13. “Szary człowiek” - “Szary człowiek słucha szanty”

14. “Moja genologia” - “Szarość. Radość”

15. “Do Muzyk(i)” - “Niczego nie zmienia”

16. Wiersze z lat 2022/2023 - “Bio”.

17. “?".


Pewnie przeczytam coś jeszcze. Do słowa dojdzie muzyka. Tę zapewni mój przyjaciel Rafał Błędowski z zespołem. Taniec. Oliwia Lucedarska. I obraz. Film Rafała Sadowskiego, który powstał na 15 – lecie mojej działalności literackiej, które świętowałem w “Łaźni”. To oczywiście nie wszystkie atrakcje. Wszystkich nie zdradzam. Zapraszam. To już za dwa tygodnie.

Popularne posty z tego bloga

29. RKL - znamy werdykt

Miło nam poinformować, że znamy już werdykt 29. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Na zdjęciu z Izabelą M. Krasińską. Fot. Adam Dziedzic   Oto laureaci w kategorii szkół podstawowych:   1 miejsce Natalia Kowalczyk , PSP nr 28 w Radomiu – “Być może”. 2 miejsce Martyna Napiórkowska , PSP nr 25 w Radomiu – “Pierścień obietnic”. 3 miejsce Klaudia Wesołowska , PSP nr 26 w Radomiu – “Uschnięte jezioro”. Wyróżnienie: Martyna Fituch , PSP nr 25 w Radomiu, “O psie, który wrócił do domu”.   Oto laureaci w kategorii szkoły ponadpodstawowe:   1 miejsce Anna Janusz , Plastyk, “Bezpański”. 2 miejsce Wiktoria Bujanowicz , Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta, “Bez tytułu”. 3 miejsce Zofia Spyra , Plastyk, “Berlin”. Wyróżnienie: Maksymilian Papiewski , KLO,   “Róż Elafonisii”.   Na konkurs wpłynęło 14 prac prozatorskich. Oceniała je pisarka Izabela M. Krasińska. Wręczenie nagród odbędzie się 29 listopada o godzinie 17.30

30. RKL rozstrzygnięty

  Z radością podajemy nazwiska laureatów 30. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Kategoria dorośli: I Nagroda Halina Markowska Budniak II Nagr oda Stanisław Wicher III Nagroda Jelena Jasek Wyróżnienia: Magdalena Krzesicka Janina Malicka Eliza Mikulska Kategoria dzieci i młodzież:   I Nagroda Antoinette Malczewski Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu II Nagroda Wiktor Skrzypczak VI LO w Radomiu III Nagroda Magdalena Ośka PSP 26 w Radomiu Wyróżnienie: Franciszek Karkosa PSP 34 w Radomiu Adam Matysiak VI LO w Radomiu Liliana Suwała Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu   Prace oceniało Jury w składzie:   Iwona Bitner - poetka Grupy Poetyckiej "Erato" z Kozienickiego Domu Kultury im. Bogusława Klimczuka; Ewelina Duchnik - poetka Grupy Literackiej "Tygiel" z "Centrum Arka" w Radomiu; Adrian Szary - poeta, opiekun Grup: "Tygiel" i "Erato", sekretarz.   Gratulujemy laureatom i opiekunom. Dziękujemy wszystkim uc

X edycja konkursu "O laur Kochanowskiego" - werdykt

Dziś rozstrzygnęliśmy X edycję konkursu "O laur Kochanowskiego", organizowanego przez VI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. Jury w składzie: pani Łucja Banaszkiewicz - polonistka, wicedyrektor VI LO - przewodnicząca; pani Elżbieta Górecka - polonistka, nauczycielka filozofii w VI LO - członek komisji; pan Adrian Szary - polonista VI LO, poeta - sekretarz,   Rys. Olga Stodulska - absolwentka VI LO w Radomiu przyznało następujące nagrody i wyróżnienia: I Nagroda - "Laur Kochanowskiego" - Anna Włoskowicz PSP nr 11 w Radomiu II Nagroda - Anna Hermanowicz - Zespół Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu III Nagroda - Viktor Velykyi - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta w Radomiu Wyróżnienia: Maja Gajewska PSP nr 26 w Radomiu Julia Król - Zespół Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu Hanna Czarnota  PSP nr 26 w Radomiu   Dziękujemy wszystkim uczestnikom i opie