Przejdź do głównej zawartości

Bal (fragment III)

       Niebawem ostatki. Przed nami bale andrzejkowe. Przy tej okazji zamieszczam na blogu kolejny fragment mojego monodramu „Bal”:


Karolcia, patrząc na zegarek:

Jejku, ale się rozmarzyłam… Już 18.00. Nie no spóźnię się, na pewno się spóźnię. Jak nic.

po chwili namysłu:


Skoro jest 18.00, bal zaczyna się o 20.00, a to oznacza, że zanim podadzą pierwszy ciepły posiłek będzie przed 22.00. A ja już zgłodniałam. Trzeba coś zjeść.

przechodzi do kuchni, na stole widzi kartkę, podnosi i czyta:

,,Karolinko, zrób proszę jakieś zakupy. Przepraszam, nie zdążyłam nic kupić przed pracą. Aha, zapłać ze swojej tygodniówki, oddam Ci. Dziś znów wrócę późno. Buziaki. Mama".

zła:

No jasne. Lodówka pusta, a ja nie mam teraz czasu na zakupy. Pewnie mama nie pamięta nawet, że mam dzisiaj Studniówkę.

dostrzega ostatni leżący jogurt, jedząc, poważnie:

Tak naprawdę żal mi jej… Została z tym wszystkim sama… Tata odszedł od nas, gdy byłam jeszcze bardzo mała. Prawie go nie pamiętam. Zostałyśmy we trzy: ja, mama i Magda – moja starsza siostra. Po studiach zamieszkała w Warszawie i jest zadeklarowaną singielką. Zawsze, kiedy nas odwiedza, powtarza mi:

ironicznie:
 
Młoda nie martw się. Życie bez faceta jest piękne. Żadnych ślubów, żadnych dzieci, tak?

poważnie:

Co się stało z dzisiejszymi rodzinami? Rodzice muszą harować całymi dniami, nawet w weekendy, by utrzymać swoje dzieci… Kompletnie nie mają dla nich czasu. Nie interesują się ich problemami…

po chwili zastanowienia, rozmarzona, nawet wzruszona:

Ja bym chciała żyć inaczej. Tak normalnie… Spokojnie. Mieć męża, dom z ogrodem, dwójkę dzieci i… psa. Skończyć szkołę, zdać maturę. Iść na studia. Może na aktorstwo? A potem być znaną aktorką, ale nie taką z głupawych seriali i reklam… Zagrać coś ambitnego…

po chwili:

Chciałabym, żeby ktoś napisał sztukę specjalnie dla mnie. Może jakiś fajny monodram. Żeby mogli zobaczyć mnie na scenie wielkiego teatru wszyscy moi nauczyciele, koleżanki, koledzy i siostra i… mama. I żeby znalazły dla mnie czas. Chociaż te 40 minut. Tyle ile trwa spektakl. A może przyszedłby i mój tata, i podszedł do mnie po spektaklu, przytulił i powiedział: jestem z Ciebie dumny Karolciu…

Przepraszam, że Was wtedy zostawiłem… Wybaczysz mi?

wzruszona:

A ja wtedy zapytałabym: Jak mogłeś zrobić to mnie, Magdzie i mamie? Dlaczego?
I choć nie powiedziałabym mu pewnie tego, a może właśnie bym mu powiedziała…
że mu wybaczam, że już się nie gniewam…


dzwoni telefon i wytrąca Karolę z rozmyślań
Dziewczyna podnosi słuchawkę i rozmawia przez telefon:

No hej Anetko? No szykuję się, szykuję. A co u Ciebie? Aha. No ja jeszcze nie wiem, albo pójdę w tej czarnej, co Ci mówiłam. Albo w tej czerwonej, co wiesz. Co? Jak to nie wiesz? Oj wiesz, mówiłam Ci…

poirytowana:

No tak mnie słuchasz właśnie.

z uśmiechem:

Tak, pamiętam o czerwonych dodatkach na szczęście, pamiętam. Wariatka (śmiech).

Słuchaj, a o coś jeszcze miałam Cię zapytać. A już wiem, też masz stresik przed polonezem? Lekki… Ja też… Poloneza czas zacząć - powiedziała rdza.

głośno:

Rdza. Dowcip taki był. Dowcip, oj nieważne.

spokojniej:

A z kim tańczysz walca? A… z tym nowym polonistą. Czemu dziwny? Przesadzasz. Mnie tam wcale nie wydaje się dziwny. Całkiem normalny. Ja? Jak to z kim? No mówiłam Ci, z naszym wychowawcą. No.

po chwili milczenia:

Tak idę z Bartkiem. Zaraz ma po mnie przyjechać. A po Ciebie przyjeżdża Tomek?

zniecierpliwiona:

Ok, dobra Anetko, kończę, spotkamy się, to pogadamy. No, buziaczki. Pa. No pa.


odkłada telefon.

Popularne posty z tego bloga

29. RKL - znamy werdykt

Miło nam poinformować, że znamy już werdykt 29. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Na zdjęciu z Izabelą M. Krasińską. Fot. Adam Dziedzic   Oto laureaci w kategorii szkół podstawowych:   1 miejsce Natalia Kowalczyk , PSP nr 28 w Radomiu – “Być może”. 2 miejsce Martyna Napiórkowska , PSP nr 25 w Radomiu – “Pierścień obietnic”. 3 miejsce Klaudia Wesołowska , PSP nr 26 w Radomiu – “Uschnięte jezioro”. Wyróżnienie: Martyna Fituch , PSP nr 25 w Radomiu, “O psie, który wrócił do domu”.   Oto laureaci w kategorii szkoły ponadpodstawowe:   1 miejsce Anna Janusz , Plastyk, “Bezpański”. 2 miejsce Wiktoria Bujanowicz , Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Władysława Stanisława Reymonta, “Bez tytułu”. 3 miejsce Zofia Spyra , Plastyk, “Berlin”. Wyróżnienie: Maksymilian Papiewski , KLO,   “Róż Elafonisii”.   Na konkurs wpłynęło 14 prac prozatorskich. Oceniała je pisarka Izabela M. Krasińska. Wręczenie nagród odbędzie się 29 listopada o godzinie 17.30

30. RKL rozstrzygnięty

  Z radością podajemy nazwiska laureatów 30. Regionalnego Konkursu Literackiego.      Kategoria dorośli: I Nagroda Halina Markowska Budniak II Nagr oda Stanisław Wicher III Nagroda Jelena Jasek Wyróżnienia: Magdalena Krzesicka Janina Malicka Eliza Mikulska Kategoria dzieci i młodzież:   I Nagroda Antoinette Malczewski Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu II Nagroda Wiktor Skrzypczak VI LO w Radomiu III Nagroda Magdalena Ośka PSP 26 w Radomiu Wyróżnienie: Franciszek Karkosa PSP 34 w Radomiu Adam Matysiak VI LO w Radomiu Liliana Suwała Zespół Szkół Plastycznych w Radomiu   Prace oceniało Jury w składzie:   Iwona Bitner - poetka Grupy Poetyckiej "Erato" z Kozienickiego Domu Kultury im. Bogusława Klimczuka; Ewelina Duchnik - poetka Grupy Literackiej "Tygiel" z "Centrum Arka" w Radomiu; Adrian Szary - poeta, opiekun Grup: "Tygiel" i "Erato", sekretarz.   Gratulujemy laureatom i opiekunom. Dziękujemy wszystkim uc

30. Regionalny Konkurs Literacki

Zapraszamy do udziału w 30. Regionalnym Konkursie Literackim , organizowanym przez Stowarzyszenie Centrum Młodzieży – „Arka” w Radomiu , przy współpracy z VI Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kochanowskiego w Radomiu , Zespołem Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu, XII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Sportowymi w Radomiu oraz Wydziałem Filologiczno - Pedagogicznym Uniwersytetu Technologiczno - Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.   Przedmiotem konkursu będzie jeden autorski wiersz o tematyce dowolnej. Konkurs kierowany jest do osób z Radomia i okolic. Prace nadsyłać należy do koordynatora konkursu na adres: aszary@kochanowski.radom.pl do dnia 4.06.23r. W zgłoszeniu powinno się pojawić imię i nazwisko autora wiersza oraz kategoria wiekowa i w wypadku uczniów nazwa szkoły. Rozwiązanie konkursu przewidziane jest na 14.06 . 23r. w Centrum "Arka", przy ul. Kelles – Krauza 19, w rama